Avantajele şi dezavantajele optimizării pentru motoarele de căutare

Avantajele SEO

Cel mai mare avantaj când vine vorba de optimizarea site-ului pentru motoarele de căutare este faptul că site-ul va avea mult mai mult trafic. Dacă site-ul este optimizat corespunzător, atunci acesta va avea un rang foarte înalt, fiind indexat la început de listă. Astfel, atunci când o persoană caută cuvinte cheie relevante site-ului acesta va apărea printre primele rezultate, astfel îmbunătățind traficul.

Un alt mare avantaj este că SEO este o metodă gratuită pe care oricine o poate adopta. Evident, SEO necesită timp şi efort, însă este o metodă bună dacă vreți să aveți mai mult trafic fără să fiți nevoiți să plătiți pentru reclame. Sunt anumite companii specializate în SEO, şi pentru o anumită sumă acestea vă vor optimiza corespunzător site-ul, dar dacă aveți suficient timp să dedicați acestei tehnici atunci o puteți învăța pe cont propriu.

Dacă reușiți să dobândiți un rang mare în motoarele de căutare atunci vă veți poziționa ca o figură importantă în nișa în care operați. Acest lucru va fi folositor pentru a inspira încredere potențialilor clienți, ducând la o conversie mai mare de la vizitator la client.

Dezavantajele SEO

Un mare dezavantaj când vine vorba de optimizare reprezintă faptul că nu veți vedea rezultate peste noapte. Dacă aveți nevoie urgentă să fiți afișat de Google (sau de alte motoare de căutare) atunci optimizarea nu este ideală, deoarece este un proces de durată. Mai mult, nu puteți fi sigur că veți fi afișat printre primele rezultate.

Multi utilizatori nu caută foarte mult în lista de rezultate, mulțumindu-se doar cu site-urile afișate la început de listă. Astfel, dacă site-ul dumneavoastră nu reușește să apară în primele rezultate atunci nivelul de trafic nu va fi foarte mare – şi nu aveți cum să aflați dacă motorul de căutare vă va afișa în cap de listă. Nimeni nu știe exact cum funcționează algoritmul Google. Aceasta poate fi o problemă majoră, deoarece algoritmul se poate modifica la un moment dat, astfel şi metodele de optimizare se vor schimba. Pe lângă faptul ca indexul Google este un domeniu competitiv, acesta poate să fie şi relativ imprevizibil.

Un alt dezavantaj este că optimizarea poate să fie costisitoare. Dacă vă veți ocupa personal de optimizarea site-ului atunci va trebui să investiți timp şi efort pentru a putea face acest lucru. Pe de altă parte, dacă veți dori să angajați o firmă să facă toată munca de optimizare atunci veți fi nevoit să plătiți sume considerabile.